Saturday, April 18, 2009

半个出题者

Roti Boy @ Queensbay之约
超帅的Robert~我的系友呐!
我还在考试期间,是不是不应该到处蒲啊?
我没有堕落啦。是没错,我是跑去Queensbay,但是我是为了功课而去的啊~各位,你们没看错,我们一班副修广告系的男男女女,是应教授之约,在那举行一场的考前准备。原本还想不去的,但幸好最后还是从大山脚赶过去了,这个聚会,真让我获益良多啊~怎么这么说呢?早前收到消息时,是听说教授要开放机会让我们发问不懂的东西。结果到了那边,这个所谓开放机会给我们发问不明白的问题的机会,被聪明的我们捉住了。
(L: lecturer, Y: yiwen, S: suching我朋友, P:Pradeeb本班高材生)
L: Ok, guys, any questions?
Y: Che Mat, exam will come out with what questions? (这也是我们不明白的啊=p)
L: Ok, yiwen, what have been in your mind now?
Y: Ah? Me ar? I have studied Integrated Marketing Communication (IMC) lo..
L: Ok, i give you all some names, u all go and search in Google what these people talk about the IMC, including their benefits, pros and cons,the function etc..apply the examples which u all did for your assignment (本人全组的assignment的题目是Advertisement and Marketing: Consumer Choices on Tesco or Giant。这种common sense的东西,当初选这题目也是因为贪容易,毕竟这题目,有去逛超市的人都懂~结果,这份功课,得到了A~ 哈哈)
这时候的大家,目瞪口呆了~赶紧抄下教授口里吐出的金言~爽到!
L: The second question i will be test on how the 4M models apply in advertising. But your 4M model has to be related with 4C models ya..apply with your assignment too (爽到x2)
L: Now Su Ching, what things in your mind now?
S: Can come out something using common sense ar?? Hehe...
L: Pradeeb?
P: May be can come out with some issues related to advertising field...this is some sort of common sense also..
L: Ok, try focus on this..can search my articles on Utusan Website (这时候,我拿出了我早就搜寻到的articles给他确认,他还有点吓倒怎么我会这么快啊?随后他加了一句: You very hardworking la..sure A ady..老伯,承你贵言啦!要不是你的笔记不齐全,我才懒得再找资料呢)
L: So yiwen, potential A student, some more you have read? (是我在出考题吗?^^'')
Y: Advertising plan gua.........
L: Ok, u may also read for that, apply your assignment in the advertising plan such as........and last question u may focus on Arts Of War - strategy. So, actually u all no need to read all, jz focus two topic enough...
故事的最后,我只能说,朋友们,不是我想回答他的问题,是他就坐在我前面,所以他问起我读了什么,我就说啊。如果我所读的不是你们所读的,再次向你们致万二分的歉意啦!但看大家好像很兴高采烈似的,我应该没错吧!每个人的assignment都有机会拿来当答案写,谁会不爽啊?谁知道我会莫名其妙的成了半个出题者。不过这教授还挺妙的。他的结论是"I wanna come out the questions which is already in your mind and understand and i want u all to apply in real life"如果每个教授都像他这样,出的考题都符合我们脑海里想要的,那就爽翻天了!总之,今天这样花个四小时窝在那里,绝对值得!

No comments: