对这试卷也没很担心
反正也要上网
不如...
看自己能记得多少...
开始咯...
Komunikasi Korporat
- imej+keupayaan organisasi
- perancangan dan kegiatan komunikasi
- imej dijaga
- Goodman : keseluruhan usaha komunikasi yang berkesan dan menguntungkan
- hubungan khalayak
- mendapat persaingan
- memimpin, memotivasi, memujuk dan memberitahu khalayak luaran dan kakitangan
Komunikasi Pengurusan
- daripada pihak dalaman (pengurusan) ke pihak luaran (khalayak)
- pihak pengurusan - kuasa pengaruh
- tujuan - wawasan syarikat, kekal kepercayaan dan keyakinan organisasi, perubahan, motivasi kakitangan
- 4 strategi komunikasi CEO - keselarasan, pilihan, simpati, organisasi
Komunikasi Pemasaran
- usaha komunikasi - penjualan barang dan perkhidmatan
- formal dan tak formal
- alat-alat komunikasi - iklan, promosi jualan, mel langsung, jualan peribadi, publisiti, email
Komunikasi Keorganisasian
- komunikasi manusia
- formal dan tak formal
- perhubungan dalam organisasi
- alat-alat komunikasi - perhubungan awam, hal ehwal awam, komunikasi persekitaran, hubungan pelabur, komunikaai pasaran buruh..
Pemusatan Komunikasi
- matlamat - pembentukan imej dan budaya korporat
- situasi kecemasan dan krisis
- komunikasi pelbagai publik (tempatan dan global) - mesej satu suara
Pemusatan / Nyahpusatan?
- syarikat besar - pemusatan - senang dalam pengendalian aktiviti komunikasi
- organisasi dalam industri berbeza - nyahpusat
- kombinasi pemusatan dan nyahpusatan - komunikasi selaras di seluruh organisasi dan sesuaikan fungsi ini kepada keperluan unit tertentu
第一课---毕 ^0^
No comments:
Post a Comment